Віртуальні технології пройшли значний шлях для більшості технологій ХХ століття. Спочатку були сміливі прогнози фантастів, після чого були спроби втілити їх в прототипах – поява перших масових пристроїв в самих різних сферах використання технології.
Коли виробники звичайних персональних комп’ютерів та інших гаджетів досягли того рівня, щоб працювати в форматі VR, у більшості з’явилось відчуття, витіснення реальності. Окуляри з VR поки не являється звичайною щоденною річчю, як смартфон або комп’ютер, але сама технологія поступово все більше займає своє місце в житті людини.
VR технології представляють собою трьох вимірне середовище, яке створює ілюзію присутності в штучному світі. Якщо комп’ютерна гра представляє собою лише зображення на моніторі комп’ютера, то VR технології створюють зображення навколо нас, яке можна побачити, почути. Віртуальна реальність максимально правдоподібно впливає на органи відчуття, замінюючи потік реальної інформації потоком згенерованої інформації.
На сьогоднішній день існує два основних способи «доставки» віртуального зображення користувачеві – використання окулярів або перебування в кімнаті віртуальної реальності. Для створення реалістичного досвіду взаємодії з віртуальним світом необхідно задіяти не тільки зір, але й інші органи сприйняття інформації. Для звукової імітації присутності використовують багатоканальні акустичні системи з високою точністю. Для імітації тактильних відчуттів використовують різноманітні контролери із зворотнім зв’язком.