Законопроект передбачає впровадження інтегрованої дозвільної системи у сфері запобігання та контролю забруднення навколишнього середовища, які є обов’язковими у рамках Угоди України про асоціацію.
У Верховній Раді було два альтернативних проекти №4167 та №4167-1, основною метою яких є імплантація в українське законодавство Директиви 2010/75/ЄС про промислові викиди. В двох альтернативних законопроектах підходи до запровадження норм різняться. В законопроекті № 4167 передбачає введення термінів, які дублюють вже існуючі; регулювання видів діяльності, для яких відсутні європейські висновки НДТМ; невизначеність з термінами адаптації та затвердження самих НДТМ; недостатній адаптаційний період для запровадження нової дозвільної системи; можливість дозвільного органу самостійно зупиняти або анулювати інтегрований дозвіл без рішення суду, що створює сприятливі передумови для корупції; відсутність чітких підстав для зупинення дозволу. Такі моменти у разі прийняття можуть викликати негативні наслідки.
Законопроект №4167-1 передбачає використання більш комплексного та системного підходу до реформування дозвільної системи в сфері промислового забруднення.
Також, хочемо звернути увагу на той факт, що в обох законопроектах повністю відсутні положення щодо розробки перехідного плану.