Використання роботів в банківській сфері

Останнім часом ми дуже часто чуємо про використання роботів або штучного інтелекту в роботі. Ці технології увійшли вже досить давно в життя, проте більшість з нас не розуміє як вони працюють. Сьогодні ми хочемо розглянути як роботи увійшли в нашу діяльність, на прикладі банківської діяльності.

В минулому столітті в людській уяві роботи асоціювались із людиноподібними машинами та механізмами із науково-фантастичної літератури, а також промислових приладів які збирали продукцію на технологічній лінії підприємств.

Сьогодні під словом «робот» слід розуміти не механізм, а програмний комплекс, призначений для виконання тих чи інших дій. Металеві люди поки не замінили спеціалістів у відділеннях банків, але їх віртуальні родичі вже значно спростили життя багатьом спеціалістам.

В наші дні актуальними є наступні роботи:

  • RPA – Robotic Process Automation – це технології автоматизації бізнес-процесів, які полягають в тому, що просту роботу за комп’ютером замість людини виконує програмний комплекс.
  • IPA – Intelligent Process Automation – технологія інтелектуальної автоматизації бізнес-процесів. У цьому випадку робот не тільки виконує прості дії на кшталт «скопіювати-вставити-порівняти-зберегти», а й наділений функцією прийняття рішень.
  • Чат-боти – технології, що імітують мовну поведінку людини і призначені для спілкування з живими людьми, наприклад, клієнтами банку.
  • Когнітивний робот – максимально просунута програмна система, що поєднує всі три перераховані вище функціонали і фактично копіює дії людини, в тому числі і в сфері прийняття рішень.