Реєстрація торгової марки в США. Регістрацію торгових марок в США здійснює Бюро Патентів і Торгових Марок США – USPTO (United States Patent and Trademark Office). Подати заявку може як резидент, так і нерезидент США. Процедура реєстрації триває, як правило, близько 1,5 років. Як і в інших країнах, в США реєстрація торгової марки не є обов’язковою для використання його на даній території. Але поряд з цим, така федеральна реєстрація дає незаперечні переваги. Впершу чергу до таких переваг відноситься можливість захищати права на дану торговельну марку в разі їх порушення третіми особами, оскільки власник торгової марки має виняткове право на законних підставах використовувати її на свій розсуд щодо зареєстрованих і однорідних товарів і/або послуг.
Також власник торгової марки має можливість перешкоджати реєстрації подібних позначень для однорідних товарів послуг третіми особами.
Види позначень, яким не надається правова охорона в США
- Знаки, які складаються з або включають в себе зображення прапора, герба та інших державних емблем США або інших країн;
- Знаки, які можуть ввести в оману споживачів;
- Описові знаки;
- Знаки, які тотожні або схожі з уже зареєстрованими товарними знаками в США;
- Знаки, які складаються з або включають в себе ім’я, портрет, підпис відомих особистостей без їх згоди.
Особливості реєстрації ТМ в США:
У той час як в більшості країн реєстрація торгової марки діє протягом 10 років від дати подання заявки, в США цей термін відраховується від дати реєстрації. Термін дії торгової марки може бути продовжений ще на 10 років необмежену кількість разів.
Вартість продовження торгової марки в США становить від 1 026 USD. У цю вартість включено подача декларації з доказом використання торгової марки (Declaration of Use).
Однією з головних особливостей є вибір підстави для подачі заявки. У законодавстві США існують кілька положень, що описують підстави для подачі заявки, а саме:
1) Комерційне використання (Use in commerce) – торгова марка на момент подачі заявки вже комерційно використовується на території США;
2) Намір використовувати (Intend to use) – заявка подається до початку фактичного комерційного використання торгової марки на території США. При подачі заявки подається відповідна декларація про намір використовувати знак, однак протягом 6 місяців після отримання повідомлення про дозвіл реєстрації торгової марки (Notice of Allowance) повинна бути подана декларація, яка підтверджує початок комерційного використання марки. Якщо така декларація не може бути подана в рамках 6-місячного терміну, заявник шляхом подачі відповідного клопотання може продовжити строк для подання такої декларації ще на 6 місяців;
3) Іноземна заявка (на підставі паризької Конвенції) – заявка на тотожний знак для тих же товарів і / або послуг вже подана в іншій країні-учасниці Паризької конвенції. Для використання цієї підстави для подачі заявка в США повинна бути подана протягом 6 місяців від дати подання іноземної заявки;
4) Іноземна реєстрація – тотожний знак для тих же товарів і / або послуг вже зареєстрований в іншій країні;
5) Міжнародна Реєстрація (на підставі Мадридської Угоди) – тотожний знак для тих же товарів і / або послуг отримав міжнародну реєстрацію і необхідне територіальне розширення в США.
Перераховані підстави дають тільки загальне уявлення про підстави подачі, при цьому існує безліч особливостей, які необхідно враховувати при виборі такої підстави в кожному конкретному випадку.
Етапи реєстрації торгової марки в США:
- Вибір формату торгової марки: стандартний, стилізований або звуковий. Визначення переліку товарів і/або послуг, для яких буде застосовуватися товарний знак.
- Попередній пошук торгової марки на тотожність і схожість з раніше зареєстрованими товарними знаками в USPTO.
- Вибір підстави для подачі заявки на реєстрацію. Подача заявки. Оплата мит за подачу заявки.
- Якщо заявка відповідає формальним вимогам, їй присвоюється серійний номер і дана заявка направляється експертам для проведення експертизи. Цей процес може зайняти кілька місяців. Експертиза визначає, чи відповідає заявлене позначення встановленим вимогам. У разі відмови в реєстрації, протягом 6 місяців заявник має право надати у відомство аргументовану відповідь.
- Якщо по заявці не було відмови в реєстрації або відмови були подолані, заявка публікується в Офіційному віснику (Official Gazette – щотижнева публікація USPTO). Протягом 30 днів від дати публікації (а в разі подання відповідного клопотання – і протягом більш тривалого терміну) будь-яка особа може подати заперечення проти реєстрації торгової марки.
- У разі відсутності заперечень або їх успішного подолання, за заявкою, опублікованій на підставах використання знака, іноземної реєстрації або міжнародної реєстрації видається свідоцтво про реєстрацію.
- Якщо заявка була подана на підставі намірів використання, за заявкою видається рішення про видачу свідоцтва. Протягом 6 місяців від дати рішення заявник повинен надати докази використання торгової марки (Statement of Use) або клопотання про продовження терміну для надання доказів.
- Якщо докази використання, на думку експертизи, відповідають встановленим вимогам, за заявкою видається свідоцтво про реєстрацію.
Після отримання свідоцтва про реєстрацію власник торгової марки стає власником зареєстрованого об’єкта інтелектуальної власності – торгової марки і має право розпоряджатися ним на свій розсуд, а також дозволяти і забороняти використання знака третім особам.
Також в США існує вимога обов’язкового використання торговельної марки щодо всіх товарів і / або послуг, для яких знак був зареєстрований. Так, на п’ятому році дії торгової марки повинна бути подана відповідна декларація з доказом використання товарного знака (Declaration of Use) або пояснення з зазначенням поважної причини невикористання (Excusable Nonuse).