Digital 2020 глобальний огляд трендів і цифр за 2019 рік у We Are Social і Hootsuite

До середини цього року більше половини населення світу буде користуватися соціальними мережами

На початок 2020 року в світі вже більше 4,5 млрд людей користуються інтернетом – це на 7% більше, ніж в минулому році. З них в соцмережах «зависає» 3,8 млрд. Це майже 60% населення світу.

Мобільними телефонами користуються більш 5,19 млрд осіб, а кількість користувачів зросла на 124 мільйони або 2,4% за останній рік.

У цьому році ви, ймовірно, проведете більше 100 днів в мережі

Середній інтернет-користувач проводить в онлайні щодня 6 годин і 43 хвилини. Це на 3 хвилини менше, ніж в минулому році, але як і раніше становить понад 100 днів на одного користувача інтернету в рік. Якщо припустити, що кожна людина витрачає на сон близько 8 годин на день, то це означає, що на сьогоднішній день ми проводимо більше 40% активного часу в інтернеті.

Більш того, в 2020 році користувачі інтернету всього світу проведуть онлайн 1,25 млрд років, причому понад третину цього часу буде витрачено на соціальні мережі.

Проте кількість часу, який люди проводять в інтернеті, варіюється від країни до країни, причому жителі Філіппін витрачають на мережу в середньому 9 годин і 45 хвилин в день в порівнянні з 4 годинами і 22 хвилинами в день в Японії.

Хто за бортом?

Трохи більше 40% від загальної чисельності населення світу – приблизно 3,2 млрд чоловік – як і раніше не підключені до інтернету. З них понад 1 млрд проживають в Південній Азії (31% від загального числа). На країни Африки припадає 27% від загального числа – 870 млн чоловік ще не підключені до інтернету по всьому континенту.

Причому вік і гендер відіграють важливу роль в доступності інтернету в цих регіонах. Зокрема, жінки в Південній Азії в три рази рідше користуються соціальними мережами в порівнянні з чоловіками. А більше половини всіх жінок, що живуть в Індії сьогодні, взагалі не знають про існування мобільного інтернету.

На мобільні телефони доводиться половина всього трафіку

Згідно з даними GlobalWebIndex, на смартфони тепер доводиться більше половини часу, який ми проводимо в інтернеті, а саме 50,1%.

Хоча 92% інтернет-користувачів у світі зараз підключаються до інтернету за допомогою мобільних пристроїв, різні дані вказують на те, що комп’ютери продовжують відігравати важливу роль в інтернет-житті.

Незважаючи на повсюдну поширеність смартфонів, три чверті користувачів інтернету у віці від 16 до 64 років все ще користуються інтернетом за допомогою настільних комп’ютерів і ноутбуків. Останні дані Statcounter показують, що приблизно 53% всіх веб-запитів в даний час надходять з мобільних телефонів, але на ПК при цьому як і раніше припадають решта 44%.

Таким чином, збалансована стратегія орієнтування на пристрої все ще актуальна. Люди використовують різні пристрої в різний час для різних потреб, тому маркетологи повинні виходити за рамки технічних міркувань, щоб зрозуміти різні варіанти використання і контексти для кожного пристрою при плануванні кампаній.

 

Додатки – що про них?

Дані App Annie показують, що на мобільні додатки тепер доводиться 10 з кожних 11 хвилин, які ми витрачаємо на мобільні пристрої, а на перегляд веб-сторінок йде тільки 9% нашого мобільного часу.

Дані від GlobalWebIndex показують, що ми використовуємо додатки практично у всіх аспектах нашого життя, будь то спілкування з друзями і сім’єю, відпочинок на дивані, управління фінансами або навіть любов.

Так Tinder приніс більше доходів, ніж будь-який інший неігровий додаток в 2019 році. Самотні серця світу витратили на кожну з програм для знайомств протягом 2019 року в цілому 2,2 млрд $, що в два рази більше, ніж два роки тому.

У новому звіті App Annie State of Mobile 2020 також вказується, що на ігри припадає найбільша частка завантажень мобільних додатків – 1 з кожних 5 – і на них припадає 70% світових споживчих витрат на мобільні додатки.

Проте гра не найбільша категорія, коли мова йде про загальний час, що проводиться в мережі.

 

Ми дійсно мегасоціальні

Приблизно половина з 3,7 годин, які люди щодня проводять за мобільними телефонами, витрачається на соціальні та комунікаційні програми. Це означає, що на ці платформи доводиться та ж доля нашого мобільного часу, що і на всю решту мобільну активність.

GlobalWebIndex повідомляє, що ми витрачаємо в інтернеті на соцмережі в середньому 2 години і 24 хвилини на людину в день, що на 2 хвилини в день більше, ніж в минулому році. Але дані сильно різняться від країни до країни. Так філіппінці, наприклад, як і раніше є найбільш «соціальними» людьми в світі: середній користувач інтернету у віці від 16 до 64 років витрачає майже 4 години на день на соціальних платформах. Зворотний бік шкали: користувачі інтернету в Японії витрачають в середньому всього 45 хвилин в день на соцмережі.

Facebook як і раніше домінує

Незважаючи на різні проблеми протягом останніх років Facebook все ще залишається популярним, якщо мова йде про соціальні мережі. Тенденції в кількості користувачів, про які повідомлялося в оголошеннях про доходи компанії, дозволяють припустити, що платформа вже повинна була подолати історичну позначку в 2,5 млрд активних користувачів на місяць (MAU), і число користувачів продовжувало неухильно зростати в більшості країн протягом 2019 року.

Однак з різних причин маркетологи не можуть охопити всіх цих користувачів за допомогою реклами в Facebook.

Власні рекламні інструменти платформи показують, що загальна аудиторія Facebook в даний час складає 1,95 млрд, або приблизно 80% від загального MAU.

За останній рік в Facebook також спостерігався спад активності аудиторії: в порівнянні з кількома місяцями раніше, на початку 2020 року, значно знизилися показники охоплення в Індії, Іспанії та Південної Кореї. Однак в цілому аудиторія Facebook зросла на 1% тільки за останні 3 місяці.

 

Важливо: маркетологи можуть використовувати Facebook, щоб охопити третину всіх дорослих в світі у віці від 18 років і старше і більше половини всіх дорослих в світі у віці від 18 до 34 років.

 

А як поживає TikTok?

TikTok, ймовірно, був головним соціальним хітом 2019 року – заголовки медіа рясніли величезними, а часто і перекрученими цифрами.

Отже. По-перше, вже ніхто не заперечує – TikTok великий. Великий, на всі 800 млн активних користувачів на місяць. Проте, 500 млн цих активних користувачів – а це понад 60% від загального числа – жителі Китаю. Значить за межами Китаю ним користується щомісяця близько 300 мільйонів.

Останні дані App Annie свідчать про те, що саме на китайських користувачів припадає 80% загального часу, проведеного в TikTok в 2019 році, а на користувачів в Індії – ще 10% від загального числа. Це означає, що приблизно 9 з кожних 10 хвилин, проведених в TikTok у всьому світі, припадає на користувачів Китаю і Індії.

Однак, незважаючи на різницю популярності в різних країнах, TikTok піднявся на шосте місце в глобальному рейтингу мобільних додатків за кількістю активних користувачів за 2019 рік. Таким чином TikTok все ще відстає від WhatsApp, Facebook, WeChat і Instagram, але вже випереджає всі інші соціальні платформи.

У той час як медіа хайп навколо TikTok, інші соціальні платформи теж виявилися не промах – тільки їх вражаючі цифри, схоже, випали з поля медіа-радарів.

На вершині діаграми росту знаходиться Reddit, чиї щомісячні показники активних користувачів зросли на 30% (або 100 млн нових користувачів) за рік, а останні звіти компанії показують щомісячний приріст на 430 млн користувачів.

Тим часом Pinterest теж мав успіх – його загальна активна призначена для користувача база виросла на 29% за останній рік. За останні 12 місяців платформа залучила понад 70 млн нових активних користувачів на місяць (MAU), і на початок 2020 року загальна цифра MAU склала 322 млн.

Соцмережа також розширила таргетинг реклами на ряд нових країн, що призвело до збільшення заявленого потенційного охоплення реклами на 12% в період з жовтня 2019 року по січень 2020 року.

Sina Weibo також демонструє вражаючий ріст: останні тенденції говорять про те, що її показники MAU повинні перевищити півмільярда протягом наступних декількох місяців. 497 млн ​​MAU, про яких платформа повідомила в листопаді, виросли на 51 млн нових користувачів за рік, що відповідає річному зростанню в 11%.

Вплив сходу

Різні дані в звітах Digital 2020 показують, що центр ваги інтернету поступово зміщується на схід. Ця тенденція стає ще більш помітною в останні дані: азіатські додатки і веб-сайти займають все більшу частку в глобальній активності.

Зокрема, останні рейтинги провідних світових веб-сайтів ілюструють різке зростання азіатських платформ електронної комерції. В останньому звіті китайський Tmall перемістився на третє місце в світовому рейтингу веб-сайтів, обігнавши Facebook і Baidu, і на 10 позицій випередивши свого головного західного конкурента – Amazon. У топ-20 сайтів Alexa входить 5 китайських ecommerce-платформ, 4 з яких належать Alibaba.

Варто зазначити, що для визначення свого рейтингу Alexa використовує 3-місячне ковзне середнє значення щомісячного трафіку веб-сайту, а останні дані включають активність в Singles ‘Day – День холостяків, східний аналог Чорної п’ятниці і кіберпонеділка.

Однак в глобальні рейтинги прориваються не тільки китайські ecommerce-сайти:

  • Baidu, ведуча пошукова система Китаю, займає п’яте місце в останньому списку Alexa і четверте в аналогічному рейтингу від SimilarWeb.
  • QQ, популярний месенджер, що належить материнської компанії WeChat, Tencent, в даний час займає шосте місце в рейтингу Alexa
  • Сьоме місце в рейтингу Alexa займає популярний онлайн-портал Sohu, що пропонує новини, пошук, ігри і різні інші послуги.
  • Qihoo 360, китайська компанія, що займається інтернет-безпекою, яка найбільш відома своїм антивірусним програмним забезпеченням, популярним веб-браузером і магазином мобільних додатків, займає десяте місце Alexa.

Зростаючий вплив Азії також помітно в останніх рейтингах мобільних додатків.

App Annie повідомляє, що 6 з 10 найпопулярніших неігрових додатків в світі в 2019 році належать китайським компаніям, а 4 з 10 кращих ігор 2019 року по місяцях активних користувачів були розроблені китайськими компаніями.

 

Довідка: на Східну і Південно-Східну Азію припадає приблизно третина всього світового населення інтернету на початок 2020 року (1,5 проти 4,5 млрд). Більш того, завдяки тому, що понад 50 млн нових користувачів вперше за останні 12 місяців підключилися до мережі, ці аудиторії будуть грати все більш впливову роль у формуванні наступного етапу розвитку Інтернету – в Азії і за її межами.

 

Частка голосового пошуку продовжує зростати

Останні дані GlobalWebIndex показують, що використання голосових інтерфейсів за останній рік зросла більш ніж на 9%, при цьому 43% користувачів інтернету в світі у віці від 16 до 64 років тепер використовують голосовий пошук і голосові команди на будь-якому пристрої щомісяця.

Довідка: якби цю цифру можна було б застосувати до глобальної бази інтернет-користувачів, вона дорівнювала б майже 2 млрд активних користувачів на місяць.

Однак важливо підкреслити, що зростання Войс пов’язаний не тільки з використанням розумних колонок.

Кожен третій глобальний інтернет-користувач тепер використовує голосові інтерфейси на своїх мобільних телефонах щомісяця.

Причому в Азії ці показники ще вище: 40% індійських інтернет-користувачів кажуть, що вони використовували голосовий інтерфейс на телефоні в минулому місяці. Для порівняння: в Китаї та в Індонезії по 42% і 48% відповідно. З огляду на, що в цих країнах проживає одна з найбільших в світі інтернет-груп населення, можна очікувати, що в найближчі місяці голосовий пошук з’явиться в більшій кількості мобільних додатків, тим більше що його все частіше використовують під час походів по магазинах.

Тривожна павутина

Конфіденційність залишається важливою проблемою для користувачів інтернету в усьому світі, і останні дослідження показують, що сьогодні люди ще більш турбуються з цього приводу, ніж роком раніше. GlobalWebIndex повідомляє, що 64% ​​інтернет-користувачів стурбовані тим, як компанії використовують їх дані, у порівнянні з 63% на початок 2019 року.

Люди все менше довіряють тому, що вони бачать і чують в інтернеті. 56% користувачів у віці 18 років і старше в усьому світі стурбовані тим, що складно відрізнити достовірну інформацію від фейк, в порівнянні з 54% в минулому році.

GlobalWebIndex повідомляє, що майже половина всіх користувачів інтернету у віці від 16 до 64 років користувалися блокувальником реклами в минулому місяці, в порівнянні з 47% рік тому. Але це пов’язано не стільки з проблемою конфіденційності, скільки з достатком реклами.

Більш того, різні дані в звітах цього року вказують на те, що можна було б назвати «парадоксом цифрової конфіденційності». Не доводиться сумніватися в тому, що багато хто з нас дійсно стурбовані проблемами конфіденційності, але при цьому ми все більше впускаємо в наше життя пристрої і технології, які призначені для зберігання і обробки ще більш інтимних деталей життя.

Наприклад, Statista повідомляє, що кількість будинків по всьому світу, де є хоча б один пристрій для розумного будинку, збільшилася на третину за останній рік.

Десятки мільйонів людей свідомо витрачають в середньому 550 $ в рік на пристрої які активно слухають і відстежують те, що вони роблять вдома.

Ігри – давно вже не ігри, а серйозний бізнес

4 з 5 користувачів у віці від 16 до 64 років у всьому світі грають у відеоігри кожен місяць, що дорівнює загальній глобальній ігровій спільноті, яка налічує понад 3,5 млрд чоловік, якщо застосувати цю цифру до загальної чисельності інтернет-користувачів. 69% всіх інтернет-користувачів грають на смартфонах, і 25% – на спеціалізованих ігрових консолях.

Найбільш «віддані» геймери витрачають в середньому 70 хвилин в день на консольні ігри. При цьому в Таїланді, на Філіппінах і в Саудівській Аравії ця цифра перевищує 90 хвилин в день.

Люди все більше і більше готові витрачати гроші на ігри. NewZoo повідомляє, що в 2019 році геймери витратили на ігри понад 150 млрд $, що майже на 10% більше в порівнянні з попереднім роком. Statista стверджує, що інтернет-користувачі витратили понад 83 млрд $ на покупки онлайн-ігор в 2019 році, що забезпечивши 5% приріст у річному обчисленні. App Annie повідомила, що мобільні користувачі в світі в 2019 році витратили більше 65 млрд $ на ігрові програми і покупки в них, що становить понад 70% від загальних витрат споживачів на мобільні додатки за останні 12 місяців.

Варто зазначити, що покупки в додатках стають все більш важливою частиною ігрової індустрії: GlobalWebIndex повідомляє, що тільки в минулому місяці 8% всіх інтернет-користувачів у віці від 16 до 64 років придбали будь-яку форму DLC – завантаження контенту, пов’язаного з грою.

Люди також проводять більше часу, спостерігаючи, як в ігри грають інші люди. Кожен п’ятий користувач інтернету у віці від 16 до 64 років дивився стрім гри протягом останніх 30 днів, а кожен сьомий стежив за кіберспортивним турніром.

Багато маркетологів на Заході скептично ставляться до кіберспорту, можливо, тому, що вони бачать мало доказів його популярності в своєму житті. Однак дані незаперечні: сотні мільйонів людей по всьому світу вже дивляться, як інші люди грають в ігри кожен місяць.

 

Відео як і раніше дивляться. Та ще й як!

Згідно з останніми даними Ericsson, протягом 2020 року користувачі мобільного інтернету в світі використають більше половини трильйона гігабайт, причому приблизно дві третини цього обсягу припадуть на відеоконтент.

GlobalWebIndex повідомляє, що 90% інтернет-користувачів у віці від 16 до 64 років дивляться онлайн-відео кожен місяць. Це велика половина світового населення.

І YouTube як і раніше лідує по кількості онлайн-глядачів. Приблизно 3 млрд осіб дивляться хоча б одне відео YouTube щомісяця [примітка: сам YouTube повідомляє про 2 млрд переглядах зареєстрованими користувачами щомісяця].

Число переглядів телевізійного контенту через інтернет також продовжує рости. Останні дані GlobalWebIndex показують, що дві третини інтернет-користувачів у віці від 16 до 64 років дивляться телешоу і серіали по підписці на стрімінгових сервісах, наприклад, Netflix.

Платна підписка на відео також популярна серед мобільних користувачів. App Annie повідомляє, що в 2019 році на відеододатки доводиться 5 з топ-10 неігрових додатків в світі за споживчими видатками. Троє з них – Tencent Video, iQiyi і Youku – орієнтовані головним чином на користувачів інтернету в Китаї. Інтернет-користувачі саме цієї країни найбільше розташовані платити за цифровий контент.

Нон-стоп шопінг

Приблизно три чверті інтернет-користувачів у світі у віці від 16 до 64 років щомісяця купують щось в онлайні. За даними GlobalWebIndex, рівень проникнення ecommerce найвищий в Індонезії, Таїланді і Польщі. Це говорить про те, що економічний розвиток не є основним фактором, що визначає популярність електронної торгівлі. Інші фактори не менш важливі – наприклад сайти, які обслуговують мовні потреби і культурні переваги місцевих покупців.

У світі в онлайні найчастіше купують через мобільний пристрій, ніж через ноутбук, хоча дані показують, що більшість людей використовують обидва пристрої для покупок в інтернеті, в залежності від типу продукту, що купується і контексту.

За даними Statista, світові витрати на електронну комерцію значно зросли в 2019 році, хоча темпи зростання сильно варіюються в залежності від категорії.

Подорожі, найбільша категорія за видатками споживачів в інтернеті, продемонстрували найповільніше зростання в річному обчисленні серед категорій, які відстежує Statista. І все ж цифра вселяє – глобальний річний дохід галузі зріс приблизно на 8%, досягнувши майже 1,19 трлн $.

Інтернет-покупки меблів і побутової техніки продемонстрували найшвидше зростання в порівнянні з аналогічним періодом минулого року: споживачі витратили на них 316,7 млрд $ в 2019 році, що на 19% більше, ніж в 2018 році. Категорії Fashion & Beauty і Electronics & Physical Media також продемонстрували вражаюче зростання: доходи від електронної торгівлі в обох категоріях збільшилися на 18% в період між 2018 і 2019 роками.

Середньостатистичний покупець тепер витрачає майже 500 $ на онлайн-покупки споживчих товарів щороку. Хоча це цифра теж значно відрізняється від країни до країни. Для порівняння, 1441 $ доводиться на користувача в Південній Кореї і до 20 $ – на Філіппінах.

Середньорічні доходи на одного користувача (ARPU) виросли на 9% за останні 12 місяців, але зростання в Південній Азії було набагато швидше. Останні дані показують, що середні витрати на електронну торгівлю на споживчі товари в Індії збільшилися на 43% у порівнянні з показниками 2018 року, але все ще нижче 50 $.

 

Путівник по нішам шопінгу

«Омніканальний» стало новим модним словом в маркетингу не просто так: покупці у світі все менше розмежовують онлайн і офлайн, коли справа доходить до покупок. В цілому, GlobalWebIndex зазначає, що пошукові системи є основним джерелом знайомства інтернет-користувачів з брендами і товарами. Втім, не набагато випереджаючи телевізійну рекламу.

Для вивчення інформації про бренд, товари і послуги з метою покупки середній онлайн-покупець у віці від 16 до 64 років швидше вибере пошукову систему – 53% респондентів опитування GlobalWebIndex відповіли саме так. При цьому молодші користувачі – у віці від 16 до 24 років – для цих же цілей частіше використовують соцмережі.

 

Роль соціальних мереж в процесі покупок продовжує зростати: 43% інтернет-користувачів у всьому світі у віці від 16 до 64 років говорять, що вони використовують соцмережі при пошуку товарів.

GlobalWebIndex в своєму недавньому звіті про тенденції ecommerce-торгівлі стверджує:

«Не дивлячись на те, що соціальні мережі на початкових етапах на шляху до покупки часто грають основну роль, тільки 12% інтернет-користувачів готові скористатися кнопкою” Купити “в соцмережі для здійснення онлайн-покупки».

Таким чином маркетологам непогано мати на увазі, що не існує срібної кулі, а значить потрібно аналізувати цикл споживчих покупок на кожному етапі – від знайомства до покупки. І навіть після покупки. Крім того, пора перестати думати з точки зору онлайну і офлайну – прикордонні лінії між ними існують вже тільки в головах і бюджетах маркетологів.

Leave a comment